dilluns, 21 de setembre del 2009

MAPA DE CONCEPTES, NO PAS UN ESQUEMA...

Ho reconeixo, no estic gens acostumat a fer mapes conceptuals.

Ja ho apuntava el consultor: feu-lo primer a llapis... I és que potser n'he fet deu diferents abans de decidir-me per aquest!

El propòsit és presentar un mapa de conceptes sobre la relació entre Ciència, Tecnologia, Societat i Educació. Quasi res!!

D'acord, deixo de banda l'esquema i em centro en plasmar gràficament la xarxa de relacions entre les quatre paraules clau.

Uns quants esboços a la banda fins concloure que l'Educació ha d'estar al centre, definida en base a la pròpia societat i la tecnologia i la ciència. Em sembla evident que societat-tecnologia-ciència repercuteixen directament sobre l'educació en un context determinat; i que aquesta relació és recíproca (per això les fletxes són bidireccionals), ja que el nivell educatiu repercutirà, alhora, en el progrés tecnològic i científic i en els múltiples factors socials on s'inscriu.

I, per altra banda, el tipus de societat determina els seus propis esdevenirs tecnològics i científics, i dels quals es retroalimenta.

Aquest ha estat el resultat; però, francament, segueixo donant-li voltes...

2 comentaris:

  1. Estic d'acord amb tú en les dobles fletxes, que van en ambdós sentits dels conceptes.

    ResponElimina
  2. La veritat és que, tot i que hauria d'haver incorporat més enllaços i relacions, el mapa conceptual resultant em sembla força coherent (incloses les fletxes bidireccionals que em comentes). El més enriquidor és passejar-se pels blogs d'altres companys d'aula i comprovar com cada mapa conceptual és diferent i personal.

    ResponElimina