dilluns, 21 de setembre del 2009

D'ACORD O GENS D'ACORD?

Unes quantes afirmacions a debat... a puntuar entre 0 (gens d'acord) a 10 (molt d'acord). Algú més hi diu la seva?
  • L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: _6_

  • Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: _7_

  • Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : _8_

  • La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: _2_

  • Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: _8_

  • Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: _7_

  • La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: _7_

  • Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: _7_

  • Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: _7_

  • El canvi tecnològic determina el canvi social: _7_

4 comentaris:

  1. Vaig a "punxar" una mica:
    No et sembla una mica contradictori dir que estas aprenent dels companys i després afirmar que els debats de la UOC et suposen poc benefici personal?

    ResponElimina
  2. Molt bé, ja m’ho pensava que aquestes afirmacions duen un poquet de trampa… i que probablement generarien alguna ‘punxadeta’ com aquesta que he rebut.
    D’entrada aclarir que no he puntuat l’afirmació amb un 10 (la qual cosa hagués significat estar absolutament d’acord) i he pretès suavitzar l’opinió amb un 7. Tot i amb això, trobo normal que desperti certa controvèrsia manifestar un acord generós amb ‘el poc benefici personal i la pèrdua d’hores que em suposen els debats virtuals’.
    En defensa pròpia, a les conclusions de l’avaluació inicial, ja advertia sobre la incomoditat d’emetre un judici numèric sense la possibilitat de matisar o puntualitzar breument. I ara aprofito per fer-ho. La riquesa i el benefici personal que es desprèn dels debats és molt variable i depèn, fonamentalment, dels continguts específics dels qui participen (raonaments, argumentacions…) i de com estiguin estructurats i plantejats. En els debats virtuals (en general), malauradament, no hi ha moderador, ni torns de paraula, ni límit de temps/espai d’intervenció, un nombre massa elevat de participants, per la qual cosa tothom intervé quan i com vol (tot i la normativa expressa a aquest efecte). Per tant, és força habitual (i la UOC no és una excepció) detectar intervencions de contingut buit o dispers, llargs i insubstancials, i desordenats. Sovint es generen nous fils argumentals i es perd de vista la base del debat. És clar que no en tots els casos és així (només faltaria) però, en qualsevol cas, si vols mantenir el ritme del debat t’has de connectar amb molta assiduïtat i llegir totes (i acostumen a ser moooltes) les intervencions, la qual cosa et fa perdre molt temps. Diguem que el temps invertit no acostuma a compensar el benefici que n’extreus.

    ResponElimina
  3. Hola!
    estic d'acord amb la teva explicació, els debats de la UOC poden millorar, és evident, i la qualitat i benefici que se'n pot extreure depèn molt de com es plantegin.
    Penso que tot això que diem és extensible a d'altres tipus d'activitats, un exemple ben proper és aquesta dels blogs. Jo (suposo que com tothom) hi estic invertint mooooolt de temps, per anar seguint comentaris, respondre, ...., i acabem de començar! Compensa el benefici amb el temps invertit? Vull pensar que si! (de vegades, encara que no sempre es pot) val més no pensar en el temps....

    ResponElimina
  4. Hola,

    Crec que el docents no són els pricipals transmisor de coneixement. És més important que l'alumne vulgui aprendre, no creus?

    ResponElimina